אודות

שלום לכולם – הורים, אנשי חינוך וצוותי הוראה יקרים,

שמי ספיר אליאב, מומחית ללקויות למידה והוראה מותאמת, ובעלת התמחות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) בילדים ובנוער. במרוצת 8 השנים האחרונות, בלב מלא תשוקה להתפתחות הילד ולתהליכי למידה, אני פועלת במרץ לשינוי הנוף החינוכי וההוראתי בארץ, מתוך אמונה שלמה בפוטנציאל הבלתי מוגבל הטמון בכל ילד וילדה. כיום, הלב הפועם של העשייה שלי הוא פיתוח של שיטות הוראה וחומרי למידה חדשניים וייחודיים, לצד העברת סדנאות מקצועיות ומעשיות להורים ולאנשי חינוך, על מנת להבטיח כי כל ילד יוכל ללמוד בדרך חווייתית, רגשית ומעצימה.

אז איך הכול התחיל?

המסע שלי בתחום החינוך התחיל ברצון אמיתי ליצור סביבה לימודית שבה כל ילד מרגיש שרואים אותו, ששומעים אותו ושמעצימים את מלוא הפוטנציאל שלו, עד מעבר לקצה גבול היכולת. במהלך השנים, מילאתי תפקידי ניהול והוראה במשרד החינוך ובמוסדות לימודיים ברחבי הארץ, והתנסויות אלו סיפקו לי תובנות חשובות לאין ערוך לגבי סגנונות הלמידה והצרכים המגוונים של הילדים של ימינו. בפרט, נחשפתי ממקור ראשון למגבלות של שיטות ההוראה המסורתיות, שלעיתים קרובות אינן מצליחות לספק את סגנונות הלמידה הייחודיים והמותאמים אישית אשר להם נזקקים ילדים כדי להצליח.

ההבנה הזו הציתה את התשוקה שלי לפיתוח גישה הוליסטית יותר לחינוך – כזו ששמה דגש לא רק על הלימודים עצמם, אלא גם על התנסות חווייתית, על חיבור רגשי ועל העצמה אישית.

כל משחק ומשחק הוא למעשה עוד כלי הוראתי אשר עוצב בקפידה על פי עקרונות היסוד של “שיטת ספיר”, ואשר מגשים דרך לימוד שהיא לא רק איכותית ומעשירה, אלא גם קצרה, קולעת וחווייתית במיוחד.

קולקציית המשחקים מתיישרת בצורה חלקה עם המושגים הבסיסיים והעקרונות אשר נלמדים במארזי הקלפים, בערכות המשחק ובחוברות הלימוד הייעודיות של “שיטת ספיר”, ועל כן מדובר בהשלמה המיטבית של חוויית ההוראה והלמידה.

"שיטת ספיר" חוויה, רגש, העצמה

“שיטת ספיר” היא גישה ייחודית להוראה, אשר משתחררת מכבלי שיטות הלימוד העתיקות, ואשר מחבקת את הכוח הטמון בלמידה חווייתית.

במסגרת “שיטת ספיר”, הלימוד הופך לקצר וקולע, בדרך יעילה, ממוקדת ובעיקר מבוססת על חוויה והתנסות ממשית. השיטה שלי מבוססת על האמונה כי ילדים לומדים בצורה הטובה ביותר באמצעות פעילויות מעשיות, אשר מפעילות את החושים שלהם, מעוררות את סקרנותם ומאפשרות להם לחקור מושגים בצורה משמעותית ומעמיקה.

“שיטת ספיר” היא לא רק תיאוריה. היא עולם שלם של אסטרטגיות ושל שיטות עבודה מעשיות וישימות, ביניהן ניתן למנות, למשל, את שיטת “סיפור, נקודה וצבע” – שיטה אינטראקטיבית ומשעשעת ללימוד כתיבת המספרים 0-9.

מעבר לכך, פיתחתי מגוון רחב של חומרי למידה ושל אביזרים חדשניים וייחודיים, שמסייעים להוציא את “שיטת ספיר” אל הפועל בדרך קלילה, פשוטה ומהנה במיוחד – החל ממארזי כרטיסיות, דרך גלגל למידה מחיק וערכות משחק ועד חוברות למידה איכותיות.

כמו כן, כבעלת התמחות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), החלטתי להטמיע ב”שיטת ספיר” את מיטב הכלים הטיפוליים, כך שכל מפגש לא רק מעצים כישורי למידה והפנמה, אלא גם תחושות של מסוגלות, עצמאות וביטחון עצמי, אשר ישרתו את הילדים בהמשך הדרך.

אם האתגרים האלה מרגישים לכם מוכרים, דעו לכם כי הקליניקה שלי יכולה לספק את התמיכה וההכוונה האידאליות שילדכם זקוק להן כרגע. אני כאן, כדי ללוות מקרוב אתכם ואת ילדכם. יחד נהפוך את תהליך הלמידה של ילדכם למסע חווייתי, מרגש ומעצים, כך שתוכלו להיות בטוחים שהוא יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

ומה הלאה?

כיום, המסע שלי ממשיך לרקום עור וגידים. אני מחפשת כל הזמן, ללא הפסקה, דרכים חדשות לשכלל ולשפר את שיטות ההוראה ואת חומרי הלימוד שלי, מתוך מטרה ברורה להבטיח כי לכל ילד תהיה גישה לחינוך אשר מותאם בדיוק לצרכיו הייחודיים.

יתרה מכך, אני מעבירה סדנאות ייעודיות להורים ולאנשי חינוך והוראה, במטרה לאפשר להם להתמקצע ב”שיטת ספיר”, ולהנחיל לילדיהם דרך למידה חווייתית ומעצימה. אני מאמינה כי זו הדרך היחידה להצית בילדים תשוקה כלפי למידה לכל החיים, ולכך ישנן תוצאות בשטח.

אתם יותר ממוזמנים להצטרף אליי למסע מרגש ומסעיר, שבו נמנף את הפוטנציאל של ילדינו  באמצעות חוויה, רגש והעצמה, ונעצב יחד את האופק החינוכי שלהם, כך שהם יוכלו להגיע למחוזות מופלאים.